Biker

Mindjárt itt a szezon, de a garázs sajnos üresen áll. Biztos vagyok benne, hogy sok motoros társamat gyötri ugyanez a kín. Közben persze száguldoznak a kérdések: Motort szeretnék venni, de milyen típust? Ha megvettem, akkor miként tartsam karban? Hova menjünk túrázni a hétvégén? A motorvásárlástól egészen a szezon befejezéséig szeretném veletek megosztani a motoros kalandjaimat. Tartsatok velem, és remélem, hogy a blog olvasását követően hasznos tapasztalatokkal, és izgalmas írásokkal gazdagabban távoztok! Üdv.: Indiana

Utolsó kommentek

  • Powerman (törölt): teter után én is sajnálom, hogy levetted a BMW bemutatót. (2011.04.16. 22:00) Védőfelszerelés: sisak
  • Bilok: Kezdem nem érteni. Volt egy bejegyzés arról, hogy BMW-t vettél, és volt egy, amelyikben a saját gé... (2011.04.15. 13:04) Védőfelszerelés: sisak
  • Csizirájder: No, van már valami fejlemény az ügyben? Elég nagy lett a csönd errefelé. :) (2011.03.20. 17:03) Motort, de milyet?
  • kunci77: Szia! Én Honda CBR600F-et vennék a "listádról". Szerintem ez illik bele leginkább a sport-túra ka... (2011.03.19. 13:43) Motort, de milyet?
  • Indiana: @teter: Néha azembernek van ilyen szerencséje, de sajnos elég ritkán. Az előző sisakom nekem is ... (2011.03.17. 18:22) Védőfelszerelés: sisak
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Powerman (törölt): teter után én is sajnálom, hogy levetted a BMW bemutatót. (2011.04.16. 22:00) Védőfelszerelés: sisak
  • Csizirájder: No, van már valami fejlemény az ügyben? Elég nagy lett a csönd errefelé. :) (2011.03.20. 17:03) Motort, de milyet?

Motort, de milyet?

2011.02.20. 19:28 Indiana

A probléma tehát adott: Közeleg a tavasz, de motorom sajna nincs. Idegesítő a helyzet, mert már vagy másfél hónapja keresgélek, de semmi értelmeset nem találtam. Az előző motorom egy Yamaha FZX 750 volt. Jó és megbízható motorként ismertem meg, és ha tehettem volna, sosem adtam volna el. (Egy nagyon szimpatikus srác vette meg, így azért egy kicsit könnyebb elviselni a dolgot.)

 

De vissza a kiinduló gondolatmenetemhez. Nem vagyok túl öreg, és mivel korábban sokat motoroztam egy C12-es Cagiva Frecciával gondoltam újra visszapattanok egy sportmotor nyergébe. Ehhez keresem mai napig az ideális társat.

 

A motor megvétele előtt az alábbi szabályokat állítottam (próbáltam) fel mind magamnak, mind a leendő motoromnak:

 

-         a motor nem lehet erősebb 130Le-nél. Nem vagyok gyerek, de tudom magamról, hogy néha szeretem húzni a gázt. Korábban volt már 100 lóerős motorom, és egyszerűen úgy érzem, hogy a 130Le most az a szint, amit most fejlődni szeretnék(merek);

-         megfelelő ruházat nélkül nem veszek motort (bőrruha, gerincvédő, csizma, kesztyű és sisak. Ezek már itthon pihennek. Bővebben a tapasztalatokról majd egy későbbi posztban.);   

-         ruházattal, szezonra való felkészítéssel, új gumikkal és mindennel együtt nem lépem túl az 1.200.000,-Ft-os határt;

-         a motorral a pályanapok mellett a túrázós hétvégéket sem szeretném elhanyagolni. Nyilvánvaló, hogy egy sportmotor erre csak kompromisszumokkal alkalmas, de szempontnak mindenképpen figyelembe szeretném venni;

-         nem veszek „alig törött, de kiválóan feltámasztott” motort. Nem látom a motor előéletét, és félek tőle. Ezen felül elviselhetetlenül bántja a szépérzékemet, hogy mondjuk egy felemásra fújt motorral karcolom az aszfaltot, még ha egyebekben a motor tökéletes műszaki állapotnak is örvend.

 

A fentieknek megfelelően eddig az alábbi motorok kerültek az utamba a teljesség igénye nélkül:

 

  1. Yamaha R6: Többet is megnéztem, de igazából nem tetszik. Szubjektív dolog, és emlékszem is rá, hogy annak idején be voltam érte pisilve rendesen, de most egyszerűen nem fog meg, ami tulajdonképpen ki is zárja, mint lehetséges választást.
  2. Honda CBR 600 RR: Gyönyörű motor, és rendkívül szép az ülés alá felhúzott kipufogó. Egyetlen hátránya, hogy hasonló kategóriájú társaival szemben jóval drágább árfekvésben található.

 

 

 CBR600RR 2003-ból

 

  1. Honda CBR 600F: Minden szempontból ideális választás lenne. A tesztek, és a tulajdonosi vélemények alapján kényelmes, de mégis sportos motor.
  2. Kawasaki ZX6R 2003-tól: Szép motor, és a költségkeretemet talán ezzel a motorral tudnám a legjobban betartani. Az egyetlen ami a ZX6R kapcsolatban aggaszt az az, hogy egyszerűen Kawasaki. A fóbiám talán onnan ered, hogy egyik ismerősöm egyszer fejtegette, hogy szerinte mennyire megbízhatatlan, és egyben eladhatatlan. Talán ti el tudjátok oszlatni az ezzel kapcsolatos tévhiteimet!
  3. Suzuki GSXR 600: A szívlámpás GSXR-től kezdve valamennyi nagyon tetszik, főleg a hagyományos fehér-kék-piros festésben. Erről a típusról is többször hallottam, hogy megbízhatatlan, és sok gond van vele, de mivel ebből van a legnagyobb választék, valamint tényleg szép, így az egyik legesélyesebb alternatíva.

 

 

K1-es GSXR 600 helyett 750(Csizirájdernél a pont)

 

  1. Aprilia RSV: Talán a legszebb motor valamennyi szóba jöhető sportmotor közül. A kép önmagáért beszél. A legjobb természetesen egy RSV Mille R lenne:

 

  1. Aprilia RS250: Gyors, szép és a sportmotorok közül talán ez áll a legközelebb a GP motorokhoz. Azonban mindenképpen megfontolásra ad okot, hogy kétütemű, és ebből adódóan nem is túl megbízható.
  2. Honda VFR 800: Hasonló jó választás lenne, mint a CBR600f, de eszméletlen drága. Biztos jó, meg megbízható, de nekem egyszerűen nem ér meg egy 2000-es motor 60.000 km-el 1.000.000,-Ft.-ot.
  3. Ducati 749: Szép, drága és szívesen betolnám a garázsba. A teljesítménye ugyan kisebb, mint egy sor négyes hatszázasé, de nekem több, mint elég lenne.

 

A fenti esetleges negatív véleményemmel persze nem pálcát akartam törni egyes modellek felett, csak azt szerettem volna leírni, hogy most bennem a jelenlegi ismereteim alapján az alábbi sorrend alakult ki, mint lehetséges választás:

 

  1. Aprilia RSV
  2. Suzuki GSXR600
  3. Ducati 749
  4. Honda CBR 600RR
  5. Honda CBR 600F
  6. Kawasaki ZX6R
  7. Aprilia RS250
  8. Yamaha R6
  9. Honda VFR 800

 

Azért írtam, hogy jelenleg, mert változhat, és változik is a megítélésem az egyes motorokkal kapcsolatban.

 

Első tényleges bejegyzésként bemelegíteni talán elég is lesz ennyi. Már megnéztem pár motort, és motorkereskedést is. Erről, az árakról, és a lehetséges alternatívák közötti választásról bővebben jövő hét végén térek vissza. Addig is kommenteljetek, hogy szerintetek melyik motor a legkirályabb, és Nektek mik a tapasztalaitok!

 

Végül itt van két videó, amik nagyban befolyásolták a lista kialakítását:

 

GSXR600 a Sachsenringen:

 

RSV Suzukában:

 

 

hajobert javaslatára R6 Sugoban:

 

 

 

 

Hello Indiana

 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://biker.blog.hu/api/trackback/id/tr392675374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csizirájder 2011.02.24. 20:46:19

Hali!

Olvastam a totalbike-on a blogodról, gondoltam benézek ide. Azt hiszem tudok egy kicsit segíteni, 14 éve motorozom, ez idő alatt 12 motor fordult meg a portán (10 db az enyém, 2 fateré). :) Igaz javarészt Hondák, de sok más típussal is tisztában vagyok az ismerősök által. Elsőnek szeretném megcáfolni a Kawasaki rossz hírnevét, semmivel sem rosszabb mint bármely más japán gyártó. Minden típusnak megvan a maga hibája, csak a nagyon elvakult hívők tekintik tökéletesnek a saját motorjukat. Főleg a Hondások hajlamosak az ilyenekre, és azon belül a VFR-esek még elvakultabbak, de hát sokszor nem látják be hogy bizony a nagy H is tud tévedni, sőt. Most a részletekbe nem mennék bele, de jó pár bakit elkövetett a nagy Honda is. Szóval Kawasaki, én a ZX7-ZX9-ZRX1200 típusokat favorizálom, a régi cuccokra izgulok.  A Kawasakival egyetlen gond van csupán, hogy eléggé félresikerült a hazai importőr tevékenysége, és ha kell valami alkatrész akkor minimum 1 hónap várakozási idővel kell számolni. Nemrég nyílt meg a Kawasaki M3, ott azt ígérik hogy pikk-pakk beszereznek bármit, nos még erről tapasztalatom nincsen. Hondáékkal még sosem volt gondom, a megrendelt alkatrész 1 héten belül mindig megérkezett, legyen az 1100XX jobbos dekli, vagy SP2 kormánycsapágy. De akár rendelhettem volna RC30-ashoz is alkatrészt, az is megérkezett volna, ez a jó Hondáéknál hogy a régi és ritka típusokhoz is van alkatrészellátás. Belgiumban és Ausztriában van nekik a központi raktár elég komoly készlettel, így nem csoda hogy egy hetet sem kell várni az alkatrészre. És akkor még meg kell említsem David Silver ( www.davidsilverspares.co.uk/ ) Honda specialistát, aki 1986 óta van az iparágban, és az itthoni Honda kereskedésekhez képest kedvezőbb áron lehet nála vásárolni. Suzukiéknál is hasonló jó a helyzet alkatrészellátásban, és az árak is elfogadhatóak. Nem így a Yamahánál, ott elég húzós összegeket tudnak mondani, egyik cimborámnak egy 2004-es FZ6-s van ami ugye nem a prémium kategóriája a márkának, mégis olyan alkatrészárakat tudnak mondani hogy az ember haja égnek áll. Szóval ha az alkatrészellátást nézzük, akkor Honda vagy Suzuki. Én azért döntöttem mindig a Honda mellett, mert igényesebb motorok, az apró részletek finoman ki vannak dolgozva, a Suzukinál ilyesmire nem nagyon adtak. Persze ettől még jó gépek a Suzukik, megbízhatóságban és vezetési élményben is. Igaz hogy szinte csak Hondáim voltak az életben, de csupán észszerűségi okokból, nagyon sok más típust is szívesen birtokolnék, tehát nem vagyok elvakult Hondás. Ha megtehetném, szívesen kipróbálnék még jó pár típust az életemben, de így a tízediknél már meg kéne állnom, mert így is már annyi átírási költséget kiperkáltam életemben, hogy abból kezdték el a 4-es metrót építeni. :D

Csizirájder 2011.02.24. 20:46:53

Nos akkor térjünk a lényegre, és nézzük azokat a motorokat amiket kinéztél. Úgy látom van egy kakukktojás, mégpedig a VFR800 személyében. Hát az nem sportmotor, hivatalosan túrasport kategória, de inkább a túrához van közelebb. Majd erre még visszatérünk.
1. Aprilia RSV Mille: én is a V-motorokat favorizálom, mint ahogy az a fenti listából is kiderült.  Pár évvel ezelőtt én is majdnem vettem egy Mille R-t, voltam többet is megnézni, de aztán mégsem lett belőle vásárlás. Öhlins cuccok, OZ magnézium felnik, antihopping kuplung hidraulikus kiemeléssel (én jobban szeretem mint a bowdeneset), a műszerfal egy kicsit kockára sikerült, viszont annál hasznosabb, rengeteg mindent kijelez, ez tetszik benne nagyon. A sportmotoros RSV fórumban is kikérdeztem az ottaniakat hogy mik a típus gyengepontjai. Elsőnek az indító relé az ami megadja magát, ebből jó ha van tartalék. Sajna az Apriliánál sem kapkodnak ha rendelsz náluk, hónapokat is lehet várni az alkatrészre, így sokan alternatív beszerzési forrást szoktak választani. Illetve lehet másféle indító relét is beleapplikálni, valami erősebb fajtát, ami nem ég be olyan hamar. Az indító relével kapcsolatosan szokott vele még valami elektromos hiba lenni, ami miatt lenullázódik a km-óra. Ez is orvosolható, ezt az RSV fórumban meg tudod érdeklődni. A másik probléma a hátsó fék és a kuplung lelevegősödése, ezt az okozza hogy a forró blokk mellett vannak elhelyezve a csövek és a hátsó fék fékhengere, és felmelegszik bennük az olaj. Azt mondják hogy erre a DOT 5.1-es folyadék a megoldás, az már bírja ezt a nagy hőterhelést is. Maga a blokk elég golyóálló, az nem nagyon hibásodik meg. Hengerenként 2 gyertya van ami némi plusz nyűg, illetve a száraz karteres olajzás miatt külön olajtartálya van, ami a rezgéstől szeret letörni a helyéről.  Sajnos papír alapú légszűrő csak gyári van hozzá (arra talán nem kell hónapokat várni), a Hiflofiltro nem gyárt hozzá csak olajszűrőt, így esetleg valami sportlégszűrő lehet a megoldás ha a kereskedésben nem tudnak pikk-pakk hozni. Más extra nem nagyon van, szóval vannak hibái a motornak, de együtt lehet vele élni, egy kicsivel jobban oda kell figyelni rá mint egy átlag japán gépre. Ahogy olvasom a blogodban nem vagy túl régi motoros, azt vedd figyelembe hogy ez a gép már „advanced” kategória, ez egy kőkemény sportgép, hiába az anti-hopping kuplung vagy a precíz futómű, ide nem árt ha tapasztaltabb motoros vagy. Bővebb felvilágosítást az www.rsvforum.com/ -on vagy a sportmotor.hu RSV fórumán kaphatsz.
2. GSX-R 600. Hát amint írtam, nekem a Suzukik a nem túl kidolgozottságuk miatt estek ki a kosárból, de ettől még nagyon faja kis gép. A képen nem 600-as Gixxer van amit betettél, a szívlámpás 600-asokon nem volt még USD villa. Maga a motor szerintem egyszerű mint a faék, kicsi, könnyű, jól irányítható. Ha jól emlékszem valami bibi volt a váltójukkal, illetve akkor még az elején jártak a két pillangószelepes befecsivel Suzukiék, és ott is előfordulhat némi anomália.  Elvileg ha az a hibája előjött, akkor azt már garanciában meg kellett hogy csinálják. Egy kis olvasnivaló:
www.motorrevu.hu/motorteszt/hasznaltmotorteszt_suzuki_gsxr_600
3. Ducati 749. Na ez meleg pite.  A Dukik mindig is a kedvenceim között lesznek. Elsőrangú futómű, gyönyörű forma és gyönyörű hang. Egy időben nagyon elgondolkoztam én is hogy ilyet veszek: 900SS, 916, 748, és talán most a 749 is már elég elérhető, bár 1.2M-ből hogy ruhára is meglegyen a lóvé és a 749-es is ott álljon a garázsban, az nem fog menni.  Egy a baj velük, a fenntartási költségek elég magasak. 10ezrenként szelepállítás, 20ezrenként nagyszervíz: szelepállítás+vezérműszíj csere. Na ezt ha márkaszervizben csináltatod akkor a gatyád rámegy. Van 1-2 szaki az országban aki foglalkozik maszekba Ducatival, mint pl. Desmodoki, ő megfizethető áron dolgozik. Anno átnyálaztam a témát alaposan, némi elszántsággal lehet otthon is szervízelni, a youtube-on vannak szerelős videók, és itt van egy csináld magad Ducati oldal amiből lehet ihletet meríteni: www.ducatisuite.com/ Hivatalosan a vezérműszíj feszességét egy spéci műszerrel állítják be, meg van adva hogy hány Hz-en kell neki muzsikálni, hát nem egyszerű elgondolás.  Egy Dukival még többet kell foglalkozni mint egy RSV-vel, ezt el kell könyvelni. A megbízhatóságuk nem éppen világhírű, sok helyről lehet hallani nem túl kedvező tapasztalatokat, illetve az sem volt túl meggyőző amikor a Mátrában a szemünk láttára a vadi új 999-es elfosta magát és kinyomta magából az olajat (és ez nem egyedi eset). Bármennyire is szerelmes vagyok a típusba, nem mertem belevágni ezek miatt.
4-5. CBR600F/RR. Hondáék egész jól összehozták a két típust, a 600F anno a legnagyobb darabszámban értékesített 600-as sportgép volt. A 600RR-ről csak annyit tudok hogy iszonyat pici, egyszer volt hozzá szerencsém, és nagyon kényelmetlen volt gubbasztani rajta. Az kisembereknek való.  600F-ből nekem a Rossi Replica a kedvencem, a színe miatt. A 600F ugye 2 típusban készült, volt a sima F és az F sport (CBR 600 FS). Sportos és kényelmes egyszerre, és nem az az ultrarövid löketű motorja van, tehát nem az az agyhalott alacsonyabb fordulaton. Az F sport ezekben különbözik a sima F-től: 2 különálló ülése van (asszem így több tárolóhely is van az ülés alatt), nincs utaskapaszkodója és középtámasza (így kb 2 kilóval könnyebb), valamint egy kicsit sportosabbra van hangolva a motorja. Ha a sima F-et választod, arra figyelj hogy csak 2004-ig állítható az első futóműve (előfeszítés és csillapítás egyaránt), 2005-től már teljesen el van butítva, semmit sem tudsz rajta állítani. A 600RR csúcsteljesítményre kb 7 lóval tud többet, tömegre 1-2 kg differencia van csak, hagyományos teleszkópvilla (2005-től USD), sokkal sportosabb üléspozíciót kínál, sportosabb kinézet, igazából nem egy eget rengetően nagy a különbség az FS-hez képest, 2005-től viszont már igen. Különösebb típushibáról nem tudok, a 600F blokkja legendásan jó, az RR-éről sem hallottam még hogy panaszkodtak volna. Jó vétel mind a kettő.
6. Kawa ZX6-R. Ez sem túl nagy gép, de nekem tetszik, 1 milláért remek darabokat lehet venni, 600RR ennyi pénzből nem jön ki, annál pedig sokkal többet tud. Egy 2005-ös 636-os már nem rossz technika, csak a 130 pacit nyaldossa a teljesítménye, a futóműve is fejlettebb, nincs is több kérdésem. Érdemes ezt elolvasni: totalbike.hu/tesztek/zx6r/
Szervíztapasztalatot nem tudok írni róla, nem hallottam különösebb hibát hogy szidták volna, talán ha valaki idetéved megmondja, vagy nézz körbe fórumokon. Amikor a VFR800-amat hirdettem, egy srác felhívott hogy nem e cserélnénk értékegyeztetéssel (pont ilyen 636-osa volt). Ha nem lett volna hitel a motorján, lehet belementem volna, nekem személy szerint tetszenek ezek a kawák. Szerintem nem lenne nagy melléfogás. 

7. Aprilia RS250. Nagyon faja kis gép, de szerintem pariban sincs az előbb felsoroltakhoz képest, így én nem is foglalkoznék vele.  Ráadásul a 2T gépek elég nyűgösek, nem fogsz velük elmenni 100.000 km-t nagyjavítás nélkül, szarakodni kell a külön olajzással, egy ilyen gépet kizárólag pályagépnek használnék játszós motornak, utcára nem kéne.
8. Yamaha R6. Különösebb típushibáról nem hallottam, viszont hogy drágák hozzá az alkatrészek azt igen. Menetteljesítményekben hasonló lehet mint a ZX6, de nekem egy sötét folt a Yamaha R6, nem volt hozzá szerencsém semmilyen formában idáig, így nem is tudok róla nyilatkozni. Fórumokban nézz utána.
9.Honda VFR 800. Na ilyenem volt nekem is, így erről sokat tudok mesélni.  Ugye mint említettem, ez egy kakukktojás a többihez viszonyítva, mivel ez inkább túragép mint sport. Legalábbis széria állapotban, egy kis tuning után azért lehet meglepetéseket okozni vele a sportmotorosoknak.  Gondolkodtam én is hogy megpiszkálom a gépet és sportosítok rajta, egy 2 kilóból megúsztam volna a balhét, de inkább eladtam és vettem egy SP2-t.  Ahhoz hogy igazán jó motor legyen belőle, a hátsó elfáradt rugóstagot (51e km volt benne) fel kellett volna újítani, valamint az első telókba sem ártott volna egy progresszív rugó. Ezzel a futóművel eléggé instabil volt már a Mátrában, a beavatkozás után biztosan meg lettem volna elégedve vele, már több VFR-es kolléga is megcsinálta a gépén a műtétet. A motorerővel meg voltam elégedve, azért elég jól húzott az a 106 paci, és a 800ccm-nek köszönhetően már kellően nyomatékos is volt hogy ne kelljen állandóan üveghangon menni vele hogy haladjunk is. A fogyasztása ami nagyon zavart, 7-7.5 literekkel jártam vele, ennyit evett előtte az SP-m is, azt az 30 kilóval könnyebb, 30 lóerővel erősebb, és több mint 200 köbcentivel nagyobb. Hondáék ’98-ban ebben a típusban alkalmazták elsőnek nagy szériában a PGM-Fi rendszerüket (előtte az NR750-ben és az RC45-ben már ez az injektor volt, de azok kis szériában készültek és ott nem számított semmi), és még eléggé kiforratlan volt még ez a befecsi. Meg akkoriban kezdték el kapizsgálni motorgyártók ezt a befecskendezést, igazán széles körben még várni kellett vele jó 5-6 évet mire a befecskendezés lett az alap. A finomabb gázreakciók és némi hűtés végett benzinben dúsabb keveréket adtak a VFR-nek, ezért van ez a horribilis fogyasztása. Erre egyszerű megoldás lett volna a Power Commander, ilyen is már van beszerelve pár VFR klubos kollégának, meglepően jó végeredménnyel. A beszerelés után a gyárilag megadott 106 lóerő a hátsó keréken volt mérhető (főtengelyre visszaszámolva ez 118-120 lóerő között van), mindemellett a fogyasztás is lement jó 1 literrel, valamint egészen megváltozott a motor karakterisztikája is, az alacsony fordulati vibrációk még lejjebb mentek, és a gázadásra is sokkal jobban reagál a gép. Csak ugye ennek is ára van, potom 120e Ft, de megéri, főleg hosszú távon. A VFR-nek a lényege maga az erőforrás, a blokkjáról ódákat lehetne zengeni, a klubban elég gyakoriak a 100e km feletti futásteljesítményűek (a rekord 160e km közelében van), és ennek ellenére hibátlanul működnek ezek a motorok, többek között a fogaskerekes vezérlésnek köszönhetően, aminek az élettartama örök élet + 1 nap.  No de a VFR sem sérthetetlen, a típushiba a feszültségszabályzó, mint minden ’90-es évekbeli Hondának, előbb-utóbb le fog füstölni mint szinte mindenkinek a klubból.  Illetve külön típushiba a 800Fi-nek a termosztát, egy idő után ez is mindenkinek előjön, maga a cseréje nem költséges, csak sokat kell vele cumizni mert szét kell szedni a fél motort hozzá 2-3 órát el lehet vele fostorogni. A 2000-2001-es évjárat már automata szívatót kapott, ez hajlamos a megbolondulásra, jobb a kézi szívatós változat. Vezethetőség és hasonló: olyan nehéz mint a dög, menetkészen közel 240 kilót nyom a mérlegen a VFR. Elindulás után viszont az az érzés elszáll, de ha tolni kell akkor egyből érződik hogy mekkora tehén. Nekem az tetszett benne hogy alacsony sebességnél nagyon jól manőverezhető, városi forgalomban az autók között könnyedén lehet vele cikázni, mivel a magas kormánycsutkák miatt kényelmesen ülsz rajta. A lábtartó egy kicsit kerülhetett volna magasabbra, a Mátrában hamar leér ha nincsen kicsavarva belőle a koptató. Dual CBS, ez egy jó dolog túrázásra, de sportosabb használatnál már nem, mivel nem tudod külön fékezni a hátsó kereket. Persze át lehet alakítani ezt is, hogy hagyományosként működjön. A félkarú lengővilla külön tetszik (van középsztender is, így a láncápolás gyerekjáték), no és a hidraulikus kuplung. Összességében nekem a 750-es karbis VFR-ek jobban bejöttek, igaz papíron nem könnyebbek, de mégis annak tűnnek, valamint a 750-eseknek mélyebb tónusú hangjuk van. VTEC VFR-t (2002-től) már kaphatsz 1 milkáért, szerintem azok sem rossz gépek, leszámítva hogy nem fogaskerekes vezérlésűek, szerintem jobbak is mint a 800Fi. A többiek tapasztalatából én azt mondom hogy sportosabbak, és formára is szebbek szerintem (ülés alatti kipuff, modern műszerfal meg szerintem szebb dizájn). Egy hátránya van, hogy ha eljön a szelepállítás ideje, az egy elég macerás meló a VTEC vezérlésnek köszönhetően, kb 6 órás feladat, ami ha szakszervízben csináltatod, csak munkadíjban legalább 30 ropi. Igaz erre ritkán van szükség.  Lényeg a lényeg, ha csapatós sportgépet keresel, utas nélkül szoktál motorozni, és nem számít a kényelem, akkor nem a VFR a te motorod. Ha szeretsz vegyesen túrázni/sportosabban haladni akár 2 személlyel is, nem akarsz a motoron görnyedni, akkor a VFR jó választás lehet.

Remélem tudtam segíteni egy kicsit, Üdv, Csizi

Kiskaresz 2011.02.24. 20:47:27

az rsv mille gyönyörű és V2 ami mondjuk túrázáshoz ideálisabb lenne a nyomaték miatt... meg persze hangra sem az a "kommersz sor4" :)

tanki567 2011.02.24. 20:48:21

Szerintem RS250, a VFR800 és a 749 kilógnak a listádból. Az RS egy kétütemü vadállat, amivel a pályát imádnád, de országúton nem képes azt nyújtani, amit a négyüteműek. VFR pont az ellentéte, egy tökéletes sportos motor utcára, de pályára túl kevés. 749 egyszerűen túl drága, ráadásul kényelmetlenebb és lassabb mint a többi "rendes" sportmotor. A tökéletes választás talán egy kicsit pályásított CBR 600 F lenne vagy esetleg egy 2003 elötti ZX636R. A többiek a listán nagyjából egy kutya, ott szerintem leginkább az adott példány állapota dönthet.

hajobert 2011.02.24. 20:48:32

Nézd meg, hogy muzsikál egy R6 Sugóban:

www.youtube.com/watch?v=uN3Kj3xbjNU

nortonvincent 2011.02.24. 20:48:40

Szerintem probald ki a fent felsorolt motorokat es melyiken erzed legjobban magad azt vedd meg!

Bilok 2011.02.24. 20:48:48

Üdv.
Először is sok szerencsét a motorvásárláshoz. Az én tippem: Aprilia SL 1000 Falco. Lehet, hogy pályára van nála alkalmasabb is (bár sokak szerint ott is megállja a helyét, én nem járok pályázni), de minden másra kiváló. Én is japán sornégyesben gondolkodtam, aztán majdhogynem véletlenül botlottam bele egy remek állapotú Falcoba nagyon jó áron, és azóta áldom az eszemet meg a szerencsémet, hogy megvettem. Kényelmes, szép, bőségesen elég erő, és igazi V2-es hang. Szóval, ha valakinek nincs gondja a V2-es motorokkal, akkor érdemes megfontolni.
Üdv. teter

Kiskaresz 2011.02.24. 20:49:15

a hszemet szokás szerint benyelte a blogmotor emlékezzünk rá 1 perces néma csenddel :S

Indiana 2011.02.24. 21:02:33

@Csizirájder:

Hát köszönöm szépen a válaszodat! Nagyon szép munka, látszik, hogy sokattudsz ezekről a motorokról!

Szomabon jön a kövekező bejegyzésem, és igérem reagálok a kommentedre, mert valahol bennem is ezek a kérdések merültek fel, csak nem tudtam rá ilyen jól a választ.

A blog célja egyébként pont az, amirt te is ide írtál. Ha valaki a jövőben elolvassa a hozzászólásodat, akkor egyre több ismerettel rendelkezik a következő motorjáról, ésnem érik meglepetések.

Köszönöm szépen még1X akommentedet, és gyere vissza legközelebb is.

Üdv. Indiana

Indiana 2011.02.24. 21:23:47

Bocs a spacek hiányáért, de a laptopom gyengélkedik.

Indiana 2011.02.24. 21:24:01

@Kiskaresz:

A hétvégén tervezem, hogy megnézek egy RSV-t. Igaz nem Mille R, de mindenképpen kiváncsian várom, hogy milyen lesz.

Majd igyekszem megosztani veletek, hogy mit tapasztaltam.

Üdv Indiana

Indiana 2011.02.24. 21:24:21

@hajobert:

Teljesen igazad van! Az R6 egy nagyon tuti gép, de valahogyan nem érzem azt, amit az RSV esetén, magyarán, hogy bármi áron, de birtokolni akarom.

Remélem nem sértődsz meg. Ez az én szubjektív véleményem, aminek semmi köze a tényekhez. A tény az, hogy az R6 egy nagyon jó motor.

Kösz a videót, majd beillesztem a fentiek közé.

Üdv. Indiana

Indiana 2011.02.24. 21:24:30

@teter:

Köszönöm a kommentedet és a javaslatodat. Az SL nekem is megfordult a fejemben, de tulajdonképen azért vetettem el, mert kinézetre nem igazán fogott meg.

Ezen a vonalon továbbhaladva azonban beleütköztem az RST-be, ami elsőre egész jó motornak tűnik. A tesztek szerint kényelmesen lehet vele túrázni, de a pályamotorozás sem egy lehetetlen küldetés.

Körüljárom egy kicsit jobban ezt a típust,és majd egy későbbi bejegyzésben beszámolok, hogy mire jutottam.

Üdv. Indiana

Indiana 2011.02.24. 21:24:41

@tanki567:

Az RS250 valóban nem egy kategória a többi motorral, de nekem, mint választás felmerült a fejemben, és pont azért, amit te is írtál. Egy ilyen kis 250-es hatalmas élvezetet tud nyújtani, de sajnos nem olyan megbízható, mint a négyütemű társai.

Plusz ok a választás mellett, hogy a bátyám rendkívül lenézi ezeket a motorokat,és annyira jó lenne egy Rs-el móresre tanítani a a 600-as CBR-ét. Na mindegy! természetesen nem ez alapján döntök, de motivációnak motiváció :)

Üdv. Indiana

tanki567 2011.02.24. 23:28:53

@Csizirájder: Ez egy elég kellemes hosszúságú komment lett, de minden szavával egyetértek.

tanki567 2011.02.24. 23:31:41

@Indiana: Megérhetnéd kicsit konkrétabba, hogy mennyire szeretnéd komolyan venni a pályázást. Tehát, hogy milyen arányban használnád pályán illetve túrára, mert szerintem eléggé függ a választás a felhasználástól.

Csizirájder 2011.02.25. 10:59:10

@Kiskaresz:

Ha már V2 és nyomaték, szeretnék még egy aprócska tapasztalatot megosztani. Sajnos RSV Millével még nem volt alkalmam menni, de más V2-es motorokkal volt tapsaztalatom. Ugye volt VTR1000F-em, és SP2-m is, illetve most is SP2-m van. A "V2 alul nyomatékos" közhiedelem nem igazán helytálló, maximum ha MT01-ről vagy valami baszom nagy csopperről beszélünk. :) A VTR-F viselkedése: 2500/min alá egyszerűen nem szabad engedni a fordulatot mert úgy csinál mintha szét akarna esni, durván elkezd rángatni és csapkodja a láncot, 3000-től van a használható tartomány. Onnantól felfelé elkezd szépen kisimulni, jön egy erős középtartomány, majd felül elgyengül mint a harmat, és nincs szíve az embernek pörgetni mert még a hangja is olyan erőltetett lesz. Az SP viszont teljesen más. A használható tartomány egy ezressel feljebbről indul, 4000/min-től lehet vele értelmesen motorozni, azalatt jönnek a bakkecskék, meg zakatol az egész mint egy lerohadt gőzmozdony. :) Viszont az F-fel ellentétben ezt ki kell forgatni, 5000/min-től indul a műsor, és egészen leszabályzásig (10500/min) úgy húz mint atomvillanás. V2-V2, de mégis teljesen másképpen vannak hangolva, már csak abból is látszik, hogy az F elég lomhán veszi a fordulatot, az SP kvarcjáték műszerfalán pedig azonnali hatállyal felmennek a pálcikák a fordulatmérőn gázadásra. Az SP-vel városban 50-60-as tempóval közlekedni kész borzalom. Alacsony fordulaton finom gázra bakkecskét játszik, ha nagyobb gázt húzol akkor meg nagyon felgyorsul. Már kitapasztaltam mi a jó neki, 3.-4. fokozatban el lehet vele poroszkálni óvatosba, de akkor semmi intenzív gyorsítás, ahhoz vissza kell dugni 2.-ba. A 6. fokozatot 120-130 km/h-nál érdemes csak kapcsolni, mert alatta csak erőlködés és vibráció van. A kényelmes utazó az 150, akkor kereken 5000-et forog a motor, ilyenkor már nem rezeg az egész mint egy vibrátor, és veszi a gázparancsot azonnal. :) Tehát ezek a V2-esek nem egy nyomatékrugalmasság bajnokok, az SP váltóját is úgy kell kapcsolgatni mint egy 600-asét, mivel fordulaton kell tartani hogy ne zakatoljon. :) Az RSV-t még nem próbáltam, de valami hasonló lehet vele menni. Talán egy picivel finomabb lehet a 60fokos V2, egy kicsit hosszabb a lökete, kisebb a furata, 2 gyújtógyertya van benne hengerenként, kipróbálnám azt is szívesen. :)

Kiskaresz 2011.02.25. 11:58:40

@Csizirájder: persze ezek azért sportmotorok csak nem mindegy hogy 14-16 ezerig kell forgatni vagy elég 11-ig is.

@Indiana: Suzuki SV1000S-re nem gondoltál? a keretbe belefér pénz- és teljesítményügyileg is, esetleg annyi hibája van hogy félidomos

Indiana 2011.02.25. 20:24:25

@tanki567:

Túrázni egy évben max 1X-2X szeretnék és max egy nap olyan 600-700km-t. Ennél többet biztos nem.

A pályára pedig idő és anyagiak függvényében évente 4-5X mennék el.

Remélem segítettem.

Üdv. Indiana

Indiana 2011.02.25. 20:28:33

@Kiskaresz:

Bár az egyik haveromnak van egy SV1000-e, és nagyon szereti, ennek ellenére nekem nem tetszik. Nem tartom rossz gépnek, de a fenti motorok nekem jobban tetszenek, így kiesett a keresési körömből.

Üdv. Indiana

tanki567 2011.02.25. 22:13:29

@Indiana: Hát ebben az esetben Indiana csak azt tudom mondani, hogy Csizirájder kommentjei alapján elindulva és az általad említett szubjektív tetszés nyilvánítások miatt nem igazán maradt más csak a 600rr, a zx6, a gixxer meg az rsv. Ezekből szerintem ár-érték arányban a legjobb az aprilia. Sőt az én szubjektív megítélésem szerint is az RSV a legszebb motor.

Csizirájder 2011.02.25. 23:10:28

@tanki567:

Annyit még tudok segíteni, hogy kb 2 hónapja amikor még motorcsere előtt voltam, ennek az RSV-nek a tulajdonosával beszéltem:

www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rsv_mille_r-4048921

Szimpatikus volt az eladó, és ezen már meg van oldva az indítórelé és s km-óra lenullázódós probléma. Ezen kívül még egy értelmesnek tűnő Mille van a piacon:

www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rsv_1000_mille_r-4391294

Ha RSV Mille, akkor kizárólag az R változatot szabad mgvenni az Öhlins cuccok miatt. Illetve azt bele kell venni hogy az RSV egy örökmotor, ha netántán megszorul az ember és kellene lóvé, akkor azzal számolni kell hogy egy Millét nagyon sokáig kell árulni mire valaki talán elviszi, fél év minimum, de láttam már olyan RSV-t is amit jó másfél évig hirdettek (pedig szép állapotú volt és az ára sem volt vészes, a végén szaré-húgyé lett eladva).

kunci77 2011.03.19. 13:43:25

Szia!

Én Honda CBR600F-et vennék a "listádról". Szerintem ez illik bele leginkább a sport-túra kategóriába. Ráadásul egy nagyon megbízható motor! Nekem egy régi (1990-es) CBR 500F-em volt amit vagy 6 évig használtam szinte gond nélkül. A legnagyobb hibája az volt, hogy tönkrement a fesz. szabályzója és ennek következtében a gyújtáselektronika és az akksi. Miután ezeket lecseréltettem soha semmi baj nem volt vele. Illetve egy gyenge pontja volt még ami a gyári tükörszár. Ez valami gyenge ötvözet és az egyik magától eltörött. De az újabb modelleken már ezekkel sincs gond.

Sok sikert és széles utat!

Csizirájder 2011.03.20. 17:03:28

No, van már valami fejlemény az ügyben? Elég nagy lett a csönd errefelé. :)
süti beállítások módosítása