De vissza a kiinduló gondolatmenetemhez. Nem vagyok túl öreg, és mivel korábban sokat motoroztam egy C12-es Cagiva Frecciával gondoltam újra visszapattanok egy sportmotor nyergébe. Ehhez keresem mai napig az ideális társat.
A motor megvétele előtt az alábbi szabályokat állítottam (próbáltam) fel mind magamnak, mind a leendő motoromnak:
- a motor nem lehet erősebb 130Le-nél. Nem vagyok gyerek, de tudom magamról, hogy néha szeretem húzni a gázt. Korábban volt már 100 lóerős motorom, és egyszerűen úgy érzem, hogy a 130Le most az a szint, amit most fejlődni szeretnék(merek);
- megfelelő ruházat nélkül nem veszek motort (bőrruha, gerincvédő, csizma, kesztyű és sisak. Ezek már itthon pihennek. Bővebben a tapasztalatokról majd egy későbbi posztban.);
- ruházattal, szezonra való felkészítéssel, új gumikkal és mindennel együtt nem lépem túl az 1.200.000,-Ft-os határt;
- a motorral a pályanapok mellett a túrázós hétvégéket sem szeretném elhanyagolni. Nyilvánvaló, hogy egy sportmotor erre csak kompromisszumokkal alkalmas, de szempontnak mindenképpen figyelembe szeretném venni;
- nem veszek „alig törött, de kiválóan feltámasztott” motort. Nem látom a motor előéletét, és félek tőle. Ezen felül elviselhetetlenül bántja a szépérzékemet, hogy mondjuk egy felemásra fújt motorral karcolom az aszfaltot, még ha egyebekben a motor tökéletes műszaki állapotnak is örvend.
A fentieknek megfelelően eddig az alábbi motorok kerültek az utamba a teljesség igénye nélkül:
- Yamaha R6: Többet is megnéztem, de igazából nem tetszik. Szubjektív dolog, és emlékszem is rá, hogy annak idején be voltam érte pisilve rendesen, de most egyszerűen nem fog meg, ami tulajdonképpen ki is zárja, mint lehetséges választást.
- Honda CBR 600 RR: Gyönyörű motor, és rendkívül szép az ülés alá felhúzott kipufogó. Egyetlen hátránya, hogy hasonló kategóriájú társaival szemben jóval drágább árfekvésben található.
- Honda CBR 600F: Minden szempontból ideális választás lenne. A tesztek, és a tulajdonosi vélemények alapján kényelmes, de mégis sportos motor.
- Kawasaki ZX6R 2003-tól: Szép motor, és a költségkeretemet talán ezzel a motorral tudnám a legjobban betartani. Az egyetlen ami a ZX6R kapcsolatban aggaszt az az, hogy egyszerűen Kawasaki. A fóbiám talán onnan ered, hogy egyik ismerősöm egyszer fejtegette, hogy szerinte mennyire megbízhatatlan, és egyben eladhatatlan. Talán ti el tudjátok oszlatni az ezzel kapcsolatos tévhiteimet!
- Suzuki GSXR 600: A szívlámpás GSXR-től kezdve valamennyi nagyon tetszik, főleg a hagyományos fehér-kék-piros festésben. Erről a típusról is többször hallottam, hogy megbízhatatlan, és sok gond van vele, de mivel ebből van a legnagyobb választék, valamint tényleg szép, így az egyik legesélyesebb alternatíva.
- Aprilia RSV: Talán a legszebb motor valamennyi szóba jöhető sportmotor közül. A kép önmagáért beszél. A legjobb természetesen egy RSV Mille R lenne:
- Aprilia RS250: Gyors, szép és a sportmotorok közül talán ez áll a legközelebb a GP motorokhoz. Azonban mindenképpen megfontolásra ad okot, hogy kétütemű, és ebből adódóan nem is túl megbízható.
- Honda VFR 800: Hasonló jó választás lenne, mint a CBR600f, de eszméletlen drága. Biztos jó, meg megbízható, de nekem egyszerűen nem ér meg egy 2000-es motor 60.000 km-el 1.000.000,-Ft.-ot.
- Ducati 749: Szép, drága és szívesen betolnám a garázsba. A teljesítménye ugyan kisebb, mint egy sor négyes hatszázasé, de nekem több, mint elég lenne.
A fenti esetleges negatív véleményemmel persze nem pálcát akartam törni egyes modellek felett, csak azt szerettem volna leírni, hogy most bennem a jelenlegi ismereteim alapján az alábbi sorrend alakult ki, mint lehetséges választás:
- Aprilia RSV
- Suzuki GSXR600
- Ducati 749
- Honda CBR 600RR
- Honda CBR 600F
- Kawasaki ZX6R
- Aprilia RS250
- Yamaha R6
- Honda VFR 800
Azért írtam, hogy jelenleg, mert változhat, és változik is a megítélésem az egyes motorokkal kapcsolatban.
Első tényleges bejegyzésként bemelegíteni talán elég is lesz ennyi. Már megnéztem pár motort, és motorkereskedést is. Erről, az árakról, és a lehetséges alternatívák közötti választásról bővebben jövő hét végén térek vissza. Addig is kommenteljetek, hogy szerintetek melyik motor a legkirályabb, és Nektek mik a tapasztalaitok!
Végül itt van két videó, amik nagyban befolyásolták a lista kialakítását:
GSXR600 a Sachsenringen:
RSV Suzukában:
hajobert javaslatára R6 Sugoban:
Hello Indiana
Utolsó kommentek