A hirdetésekben mindkét motorral kapcsolatban széles az az árrés, amiből válogathatunk. Kb. olyan 650.000 Ft.-tól indulnak, és olyan 1.000.000,-Ft. körül kínálják a legdrágább példányt. Márkakereskedésekben persze ennél találunk jóval drágábbat is. Igazából az egy külön posztot megérne, hogy miért nem is említem komolyan a márkakereskedéseket, mint lehetőséget. Láttam 2001-es Suzukit akár 1.350.000,-Ft-ért is.(SRAD 1999-ből 900.000-ért) Olyan mértékben térnek el az árak a magánszemélyek által meghirdetett modellektől, hogy egyszerűen szóba sem kerülhetnek. Plusz egy nagyon fontos tényező, amiért nem szeretnék márkakereskedésből vásárolni, mert egyszerűen nem látom a korábbi tulajdonost. Sok a motorra vonatkozó információ egyszerűen elveszik azzal, hogy nem tudok pár szót váltani az éppen aktuális gazdával.
Nem is húzom tovább az időt, és rátérek a lényegre! Eddig két Suzukit, és egy RSV-t néztem meg.
1. Suzuki GSXR 600:
Évjárat: 2003
Kilométeróraállás: 26.000km
Vételár: 850.000,-Ft.
Egy szombat délelőtt tekintettem meg a motort, és első ránézésre is nagyon tetszett. A szervízkönyv, és az eredeti kipufogó is ott volt a motor mellett. A tulaj elmondása alapján csak túrázni használta, és elöl egy Michelin Macadam gumi volt felszerelve!!!! Nem is értettem elsőre, de utólag kiderült, hogy minden amit a motorról állítóttak, 100%-ig igaz volt. Nyilván gondoljátok az eddigi írásaimból, hogy a motort végül nem vettem meg. Az első motor volt, amit megnéztem, és zavart egy-két dolog, ezért nem ugrottam egyből fejest a bizonytalanba. Közben ilyen olyan módon, de kiderült, hogy a kétkerekű teljesen rendben van, és nyugodtan megvehettem volna. Hétfőn akartam visszamenni megvenni, de időközben eladták. Hát akkor abban a pillanatban nem voltam túl boldog, de sajnos(és azóta nem is annyira sajnos) el kell néha fogadni, hogy ilyen az élet. Tehát ez a motor elment.
2. Suzuki GSXR 600:
Évjárat: 2003
Kilométeróraállás: 24.000km
Vételár: 830.000,-Ft.
A motor feltűnően szép állapotú volt, és egyből fordultam is vele egyet. Annak ellenére, hogy minden rendben volt a próbakörön, úgy éreztem, hogy a szélvédelem pocsék, és valahogy az üléspozíciót sportmotorhoz mérten is kényelmetlennek éreztem. Már a próbakör előtt kiderült, és a tulajdonos is becsületesen elmondta, hogy a motorral elcsúszott a Pannóniaringen. Akkor pillanatnyilag úgy gondoltam, hogy ettől még megvenném, ha tényleg szakszerűen van helyreállítva, de azóta más véleményen vagyok, ami azóta sem változott. Ha ennyi pénzt adok motorért, akkor olyat szeretnék, ami nem volt törve, csúsztatva. Egyszerűen a vétel után folyamatosan azon kattognék, hogy egy idióta vagyok a törött motorommal együtt, és nem tudnám igazán élvezni az együtt töltött perceket. Persze ha olcsóbb lenne a vételára az egy teljesen más helyzet, de ennyiért nem veszek törött motort. Így ezt el is felejtettem.
3. Aprilia RSV Mille
Évjárat: 2001
Kilométeróraállás: 40.000km
Vételár: 700.000,-Ft.(külföldről behozott)
Kivülről rendben volt a motor, és annak ellenére, hogy 40.000 km-t mutatott az óra, a motorja is jónak tünt. Egyébként úgy gondolom, hogy teljesen irreális, hogy egy 9-10 éves motorban 25 ezer kilóméter van. Ez kb. két jó szezon szokott lenni, és nem 10. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy egy ennyi idős motornál inkább az állapot, mintsem a mutató állása a mérvadó.
Itt rögtön meg is dőlt a tétel, hogy találkozzak a tulajdonossal, de ennek ellenére meg szerettem volna nézni a motort, és végül nem csalódtam. Az első alaposabb szemlevételezéskör azt a benyomást keltette bennem, hogy sokkal alaposabb munkát végeztek a tervezők, mint egy GSXR esetében. Persze lehet ezzel vitatkozni, de nekem mindenképpen egy komolyabb motor benyomását keltette. A próbakör alkalmával összehasonlításképpen annyit mondanék, hogy itt a szélvédelmet elsőre jobbnak ítéltem meg, plusz az üléshelyzettel is hamar meg tudtam barátkozni. Ezt a motort sem vettem meg, mert ez volt az első RSV, amit megnéztem, de nem volt rossz. Sőt mondhatom, hogy sokkal jobban tetszett, mint a 600-as.
Egyenlőre itt tartok. Holnap megyek megnézni egy RSV Mille R-t. Mondanom sem kell, hogy a fentiek után sokat várok tőle, és reménykedem a jóidőben.
Végül pár szuper írás arról, hogy mit érdemes használt motor vásárlása esetén figyelembe vennünk. Ennél jobban összefoglalni a kérdéskört nem lehetne, így erre én sem próbálkozom:
http://www.tesztmotor.hu/magazin/magazin/ne-nyulj-melle-hasznalt-motor-vasarlas-tippek.html
http://www.shox.hu/content/haszn%C3%A1ltmotor-v%C3%A1s%C3%A1rl%C3%A1s-1r%C3%A9sz
http://totalbike.hu/magazin/kozelet/olvaso/2010/12/30/minden_sportmotort_megoltek/
A jótanácsokat igyekszem minden vásárlásnál megfogadni, de tapasztalatom alapján mindig elhagyok egy-két fontos szempontot. Érdemes listát készíteni, bármennyire is egyszerűnek tűnik.
A fenti írások a lehető legtöbb kérdőjelet kiegyenesítik, de érzésem szerint mindig marad egy kis rizikó a vételben. A motorba nem igazán látni bele (pl.: hegesztett hengerfej), plusz a vázat, és a futóművet is meg lehet úgy csinálni, hogy ne látszódjanak rajta a bukásnyomok.
Írjátok le Ti is, hogy eddig milyen tapasztalaitok vannak. Én érzem, hogy bennem kezd megfogalmazódni az elhatározás, és remélem nem fogok belefutni valami ócskaságba.
Üdv. Indiana
Utolsó kommentek