Biker

Mindjárt itt a szezon, de a garázs sajnos üresen áll. Biztos vagyok benne, hogy sok motoros társamat gyötri ugyanez a kín. Közben persze száguldoznak a kérdések: Motort szeretnék venni, de milyen típust? Ha megvettem, akkor miként tartsam karban? Hova menjünk túrázni a hétvégén? A motorvásárlástól egészen a szezon befejezéséig szeretném veletek megosztani a motoros kalandjaimat. Tartsatok velem, és remélem, hogy a blog olvasását követően hasznos tapasztalatokkal, és izgalmas írásokkal gazdagabban távoztok! Üdv.: Indiana

Utolsó kommentek

  • Powerman (törölt): teter után én is sajnálom, hogy levetted a BMW bemutatót. (2011.04.16. 22:00) Védőfelszerelés: sisak
  • Bilok: Kezdem nem érteni. Volt egy bejegyzés arról, hogy BMW-t vettél, és volt egy, amelyikben a saját gé... (2011.04.15. 13:04) Védőfelszerelés: sisak
  • Csizirájder: No, van már valami fejlemény az ügyben? Elég nagy lett a csönd errefelé. :) (2011.03.20. 17:03) Motort, de milyet?
  • kunci77: Szia! Én Honda CBR600F-et vennék a "listádról". Szerintem ez illik bele leginkább a sport-túra ka... (2011.03.19. 13:43) Motort, de milyet?
  • Indiana: @teter: Néha azembernek van ilyen szerencséje, de sajnos elég ritkán. Az előző sisakom nekem is ... (2011.03.17. 18:22) Védőfelszerelés: sisak
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Powerman (törölt): teter után én is sajnálom, hogy levetted a BMW bemutatót. (2011.04.16. 22:00) Védőfelszerelés: sisak
  • Csizirájder: No, van már valami fejlemény az ügyben? Elég nagy lett a csönd errefelé. :) (2011.03.20. 17:03) Motort, de milyet?

Védőfelszerelés: sisak

2011.03.09. 20:45 Indiana

Tavaly gondoltam úgy, hogy elérkezett a sisakvásárlás ideje. Korábban egy Vemarom volt, amit az egyik ismerősömtől örököltem. Szép volt, jó volt, de eljött a csere ideje. A bélés már kopottas volt, és a külső festés is kezdett egyre karcosabb lenni. Továbbá számos cikkben azt hallani, hogy időnként cseréljük le a sisakunkat, mert a héjszerkezet elöregszik,és nem véd megfelelően.

 

Volt már pár sisak a fejemen, és van némi összehasonlítási alapom, de vételkor elég rendesen el voltam veszve. Jó sisakot szerettem volna venni, de nem túl drágán, mondjuk maximum olyan 40.000,-Ft-ért.

 

A bátyámnak egy Nolan N90-se van. Egy kategóriával az kitűzött árszint felett van, ennek ellenére van vele pár negatív tapasztalatom, ami eleve kizárja egy felnyitható sisak vásárlását. Már 80km/h környékén rendkívül zajossá válik, ami (időközben megtudtam) a felnyitható sisakok tulajdonsága. A zajosságon felül kívülről sem egy izgalmas darab.

 

 

Nolan N90

Felnyitható, de zajos

 

A sisakkal szemben tehát a következő elvárásaim voltak:

 

-         max. 40.000,-Ft. legyen az ára;

-         legyen minél biztonságosabb;

-         Legyen minél halkabb;

-         Kényelmes legyen, és könnyen mozgatható legyen benne a fejem;

-         Tescos, és pennys sisak szóba sem jöhet. Akkor inkább marad a régi.

 

A sisakvételnél egyáltalán nem volt szempont, hogy a nagy sebesség mellett hogy viselkedik pl.: turbulenciák, zajosság stb. Nem vagyok egy száguldozó típus, így amellett hogy figyeltem ezen tulajdonságait is a siakoknak, nem ez volt a döntő.

 

Ebben a kategóriában az alábbi sisakok kerültek a látószögembe: AGV(olcsóbb tipusok), Grex, LS2, JET, MDS, SHIRO, IXS.

 

A fenti sisakokat kivétel nélkül megnéztem, és felpróbáltam. Tapasztalatokkal felvértezve arany igazságként lehet megállaítani, hogy nem minden sisakmárka illik az ember fejére, illetve minőségben hatalmas eltérés lehet az egyes gyártók között. 

 

A fenti sisakokkal kapcsolatban az alábbi benyomásaim alakultak ki:

 

AGV: Ilyen árban van egy csomó sisakja, de sajnos az árfekvés egyben a sisakok tulajdonságait is leírja. Az AGV-k egyes részletei számomra rendben voltak, de olyan érzésem volt, mintha egy 15 évvel ezelőtti darabot tartanék a kezembe. Mind a belső kialakítás, mind a csatt azt az érzést keltette bennem, hogy 1995-öt írunk, és az akkori LEM sisakomat fogom a kezemben.

 

GREX, MDS: A külső kialakítás tetszett, de vagy a fejformámra nem illett a héjkialakítás, vagy találtam mindkét tipusnál olyan részleteket(pl.:beömlők), amik egyszerűen nem tetszettek.

 

JET,SHIRO,IXS: Sem kialakításában, sem minőségében nem tetszett. A JET sisakok árban rendkívül kedvezőek, külsőleg is jól néznek ki, de egy teljesen ismeretlen márka. A neten semmit sem lehet róla találni, plusz kézbe véve a kidolgozás minősége is hagy némi kívánni valót maga után. A SHIRO és az IXS azért esett ki, mint választási lehetőség, mert felvételkor, és alapos szemrevételezést követően olcsó érzést keltették bennem.

 

A választásom végül egy LS2 Delta sisakra esett.

 

 

LS2 Diamond

 

 

LS2 Diamond: Hátulról is jó néz ki

 

Elsősorban az döntött, hogy felvétel után az M-es sisak tökéletesen illett a fejemre. Szorított, de tudtam, hogy használt közben majd pont ott, és pont annyit tágul, amennyit kell. A festése és a belső kialakítása minőséginek tűnt a fenti sisakokkal szemben. Végre a beömlők kialakítása, és anyaga sem úgy tűnt, hogy három használat után vége az egésznek, majd lehet kidobni. Dizájn szintén rendben volt, így sokat nem is gondolkodtam a dolgon.

 

Ahol próbáltam asiaskot sajnos nem volt olyan, ami külső festésre tetszett volna, így körülnézten a hazai forgalmazó honlapján:

 

http://motorparts.hu/index.php?site=21

 

A héjszerkezetett kiválasztva többféle festés közülislehet választani, így innen rendeltem meg a nekem tetsző Diamond típust. Az ára ha jól emlékszem 27.000,-Ft. volt.

 

Ma már persze negatívumokat is tudok a sisakkal kapcsolatban említeni. Nagyobb sebességnél(100 felett) egyszerűen befúj a sisak plexije alatt a menetszél. Nem túl zavaró, de zavar, így ezt mindenképpen meg akarom szüntetni. Még nem tudom hogyan, így szívesen veszem, ha megosztanátok velem a tapasztalaitokat!

 

Plusz a sisakot felvéve az az ember érzése, hogy a tarkóra jobban is leérhetne a héj hátsó része. Nem sok hiányzik, talán egy fél centi, de ha ilyen sisakot vesztek akkor ezt mindenképpen érdemes megvizsgálni, hogy zavar-e. Más probléma nem adódott a sisakkal, és maximálisan beváltotta az előzetes elvárásaimat. Csendes kényelmes,és jól szellőzik. A védelmet eddig szerencsére nem teszteltem.

 

A sisakokról bizonságáról az alábbi oldalon sok információt találtok:

 

http://sharp.direct.gov.uk/

 

LS2 tesztek:

 

http://sportmotor.hu/teszt/ls2/?c=1042&b=131

 

http://www.motorosvagyok.hu/magazin/tesztek/235-ls-2-delta-felnyithato-sisakteszt

 

http://www.tesztmotor.hu/kirakat/ruhazat/tartosteszteltunk-egesz-evben-ls2-tcx.html

 

A gyár története a honlapon:

 

http://motorparts.hu/index.php?site=21&pID=511

 

Ennyit a sisakról. A legközelebbi posztomról annyit elárulok, hogy a motoromat megvettem, és végül 1000 cm3 feletti lett. A többit hétvégén.

 

Addig is imádkozzunk a hétvégi 10-15 fokért!!!!!!

 

Üdv. Indiana

 

Szerinted jól döntöttem az LS2-vel?

 

szerintünk: (4/5)
szerintetek: (5/5)

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://biker.blog.hu/api/trackback/id/tr552726110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

depmod 2011.03.10. 11:59:38

Sokat gondolkodtam LS2 Delta kupakon mostanság, és olvastam róla jót és rosszat is. Sajnos sokan írták, hogy sebességnél elég zajos, a szélbefúvást viszont nem említették.
Van egy zárt és nyitott bukóm, lehet elférne egy felnyitható is, de fene sem tudja. Nem próbáltad a Deltát?

Jó blog, a totalbikeon leltem rá :-)

depmod 2011.03.11. 08:18:46

Hm, ennél azért gyorsabb reakciót vártam :-) Na sebaj, majd visszanézek később.

Indiana 2011.03.11. 15:49:59

@depmod:

Szia depmod!

Bocs, hogy késtem a válasszal, csak sajna beteg vagyok.

Nem próbáltam a Deltát. Szerintem a felnyitható sisak városban nagyon kényelmes. Ahogy már írtam, nagy sebességnél szerintem túl zajos.

Az LS2 mind a Nolan N90-nél, mind a korábbi Vemaromnál sokkal halkabb. Ha már már van zárt és nyitott is, akkor tényleg jó választás lehet egy felnyitható.

Sok szerencsét a sisakvásárláshoz!

Üdv. Indiana

Indiana 2011.03.11. 15:53:01

@depmod:

Nagyon örülök, hogy tetszik a blog. Holnap már a garázsban lesz az új motorom, és ígérem részletesen beszámolok róla.

Ha van kedved gyere, és térj vissza legközelebb is.

Üdv. Indina

depmod 2011.03.11. 17:05:15

Szia!

Na örülök, hogy sikerül végre szót váltanunk. Ma voltam kint a motorexpo-n, volt néhány ls2-es sisak mutatóban, kérdezősködtem róluk, de elég problémásan válaszoltak a kereskedők, ugyanis nagyon nem voltak megelégedve a gyártó hozzáállásával a garanciális, raktárkészleti és kereskedelmi hozzállásukkal. Ezért többen mondták, hogy nem fogják forgalmazni, a delta meg kifutott. Ahh. Caberget néztem 33k-ért, felpróbáltam a felnyitható verziót, nagyon kényelmes volt, és olyan plexi kialakítása volt, ami ezen az árszinten nagyon érdekes. Szóval kicsit tanácstalan vagyok az LS2-vel kapcsolatban. Sebaj, megoldom. Nekem maxirobogóim vannak, városban és túrázásra egyaránt van gép, szóval a sisak zajossága nálam máshogy esik latba :-)
SZóval jön az új vas? Na kíváncsi leszek.

depmod 2011.03.11. 17:08:29

És akkor most milyen gép is lesz a garázsban?

Bilok 2011.03.16. 10:19:22

Sokkal olcsóbban is meg lehet oldani a sisak-kérdést, csak mutatni kell a motoros havernak olyan sisakot, amire tudod, hogy "ugrik", aztán ingyen megkapni a használt, de teljesen jó bukóját.:) Nekem így lett a mostani. Amúgy a Marushinok tetszettek nagyon, de akkor még úgy volt, hogy japán sportmotorom lesz, a Falcóhoz már nem vennék olyat. A másik gondom meg az volt vele, hogy Marushint én csak webshopban láttam Magyarországon, és próba nélkül ilyet nem nagyon vesz az ember. Szóval egyelőre marad az ajándéksisak, jövőre meg beruházok egy AGV-re vagy Nolanra.
Nem kellene még fent lenni a motoros bejegyzésnek, ha már ennyien várjuk kíváncsian?:)
Üdv.

depmod 2011.03.16. 18:10:48

Na igen, a blogoló remélem csak elfoglaltságai miatt nem néz saját oldala felé. Habár írta, hogy beteg volt, remélem jobban van azóta. Azt meg, hogy megjött a motorja, itt is megoszthatná :-)

Jó ötlet ez a bukó csere dolog, de elég számítós :-) Na meg én úgy vagyok a bukósisakkal, hogy az legyen az én kobakomon először.

Bilok 2011.03.17. 07:33:00

Én se használt sisakot terveztem, ha nem tudtam volna, hogy csak a haverom használta, és nem régi, nem bukott benne, akkor nem motoroznék benne. De így szerintem kár lett volna kihagyni, meg igazából volt jobb helye is a sisakra félretett pénzemnek. Meg persze nem csak az én "ármánykodásom" miatt lett megvéve az új bukó, tudtam, hogy színben nem passzol neki teljesen, és gondolkodik a cserén. Én csak segítettem:)

Indiana 2011.03.17. 18:19:44

@depmod:

Sorry a posztmentes időszakért,és köszönöm már jobban vagyok.

Üdv. Indiana

Indiana 2011.03.17. 18:22:42

@teter:

Néha azembernek van ilyen szerencséje, de sajnos elég ritkán. Az előző sisakom nekem is egy ajándéksisak volt, és sajnos emiatt nem is illett 100%-an a fejemre. A cserébe többek között ez is belejátszott.

Üdv.Indiana

Bilok 2011.04.15. 13:04:18

Kezdem nem érteni. Volt egy bejegyzés arról, hogy BMW-t vettél, és volt egy, amelyikben a saját géped fényképei voltak fent. Most meg ez a legutolsó, amit látok, a frissebbek 1-2 nappal a saját motoros cikk után eltűntek. Az én készülékemben van a hiba?
Üdv. teter

Powerman (törölt) 2011.04.16. 22:00:04

teter után én is sajnálom, hogy levetted a BMW bemutatót.
süti beállítások módosítása